Szeretettel köszöntelek a Viktoriánus közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Viktoriánus vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Viktoriánus közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Viktoriánus vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Viktoriánus közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Viktoriánus vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Viktoriánus közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Viktoriánus vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A szerelmi szenvedélyről
1. Krafft-Ebing
A viktoriánus korszakot általában a szexualitás elfojtásával és a
prüdériával szokták jellemezni. Szemelvényeink azt bizonyítják, hogy a
szerelmi szenvedélyről kialakított nézetek összetettebbek voltak ennél a
beállításnál. A híres szexológus, Krafft-Ebing Psychopathia sexualis
című munkájában a szenvedélytelen nőalakot idealizálja. A következő
részlet jól példázza, miként erősítik meg a nemiség természetesnek vélt
jellegzetességeivel a férfi és nő szexualitását, szerelmi és társas
kapcsolatát.
A férfi kétségtelenül élénkebb nemi szükségletet érez, mint a nő.
12 éve | Lovas Éva | 0 hozzászólás
Az a bizonyos 1%
A legtöbb menhely és állatotthon kisebb adományoktól eltekintve kizárólag abból
kell, hogy fenntartsa magát, hogy a
támogatók adójuk 1%-át felajánlják a menhely működtetésére.
Bármilyen hihetetlen, még mindig csak az adózók fele nyilatkozik adója 1%-ról.
Ez azért is furcsa, mert az adózónak nem kerül ez a támogatási lehetőség
semmibe sem - hiszen ezt az összeget amúgy is befizeti az államkasszába -,
annak a szervezetnek, amelyiket viszont ezzel támogathatna, annak gyakran a
működéshez szükséges alapvető feltételeket biztosíthatná.
|
|
A mítosz lerombolása
A prostitúcióval foglalkozó legtöbb angol szerző ismerte és idézte is a
francia közegészségügyi szakértőnek, Jean Baptiste Alexander
Parent-Duchtelet-nek a párizsi prostitúcióról 1836-ban írt híres
munkáját (De la prostitution dans la ville de Paris). Átvették az általa
összeállított táblázatokat és adatokat, ám egyik fontos tézisét, amely
nyíltan tagadta a bukott nő mítoszát, a legtöbben egyszerűen figyelmen
kívül hagyták.
Ralph Wardlaw Előadások a női prostitúcióról (Lectures on Female Prostitution) című munkájában többször is hangsúlyozza, hogy noha még a tolvaj is képes kiemelkedni helyzetéből és hátat fordítani korábbi bűnös tevékenységének, a prostituált esetében az út mindig lefelé vezet, a felemelkedés számukra lehetetlen.
A bukott nő
A 19. századi képzeletvilágban az angyal ellenpontja a bukott nő volt,
aki nem felelt meg a társadalom által erényesnek tekintett szexualitás
normáinak. Míg az ideális nő az uralkodó ideológia szerint kizárólag az
elfogadott módon és keretek között, gyermeknemzés céljából, csak a
férjével él nemi életet, addig a bukott nő – tudatosan vagy tudatlanul –
vétkezik e szabály ellen. Ez az egyetlen logika, amely megmagyarázza a
bukott nő viktoriánus kategóriájának rendkívüli képlékenységét és
nyitottságát.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu